Partner serwisu
Drogi i autostrady

Co Polska wygrała na mistrzostwach Euro 2012?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
04-07-2012
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Co Polska wygrała na mistrzostwach Euro 2012?
fot. GDDKiA
Otwarcie autostrady A2 z Łodzi do Warszawy przed mistrzostwami Euro 2012 zostało okrzyknięte najważniejszą inwestycją drogową naszego kraju, a mimo tego, że wielu zadań nie udało się dokończyć, mówiło się o dużej mobilizacji i sukcesie Polski w przygotowaniach do turnieju. Nie przeszkodziło to prezesowi PiS stwierdzić, że Euro 2012 było kompletną klęską. A jednak Polsce udało się dokonać pewnego skoku cywilizacyjnego.

Na budowę autostrad i dróg ekspresowych wydano ponad 70 mld 505 mln zł. Za tę kwotę wybudowano 1097,3 km tras. Podczas Euro 2012 powinny być gotowe 421,8 km autostrady A1, jednak nie zdołano wybudować aż 315 km. W przypadku autostrady A2 powstało 196,9 km za 11,32 mld zł. Jeżeli chodzi o autostradę A4, już dziś Polska powinna mieć 297,4 km, jednak, to, co udało się wybudować to 74 km. W całości powstały zaplanowane 35,5 km autostrady A8 za 4,1 mld zł.

 

Z zaplanowanych na Euro 2012 dróg ekspresowych nie powstała droga ekspresowa S2 o długości 20 km, połowa z planowanej drogi ekspresowej S8 (11,75 km) oraz 29,3 km drogi ekspresowej S5 z 70,3 km, które miały powstać. Zrealizowano natomiast budowę 27 km drogi ekspresowej S11 oraz 18 km drogi S7.

 

Także poszczególne miasta przeznaczyły spore nakłady na inwestycje infrastrukturalne. W Warszawie budowa dróg pochłonęła 1,344 mld zł, we Wrocławiu 1,051 mld zł, w Gdańsku 566,94 mln zł, a w Poznaniu 365,87 mln zł. Dodatkowo, Wrocław zainwestował 71,25 mln zł w inteligentny system transportu, z kolei na zintegrowany system zarzadzania ruchem Gdańsk wydał 97,28 mln zł.

 

Setki kilometrów nowych dróg powinno cieszyć, lecz jednoczesna realizacja inwestycji w związku z mistrzostwami Euro 2012 mogła źle wpłynąć na sytuację na rynku budowlanym w Polsce. – Na pewno skumulowanie ogromnej ilości inwestycji związanych z Euro w tym samym czasie spowodowało gwałtowny wzrost zapotrzebowania na wszystko – na maszyny, kruszywa, asfalt. To z kolei spowodowało gwałtowny wzrost cen i w efekcie realizacja podpisanych wcześniej kontraktów stała się nieopłacalna, a finalnie stała się przyczyną kłopotów, z którymi dziś zmaga się branża – komentuje Marek Michałowski, prezes Polskiego Związku Pracodawców Budownictwa.

 

– Ale mimo to fakt, że udało się te prace – często w wyścigu z czasem – zakończyć, jest ogromnym sukcesem polskiego budownictwa. Pokazaliśmy, że umiemy radzić sobie w sytuacjach trudnych, pod presją czasową, ekonomiczną itp. Poza tym, Euro się skończy, a wybudowane autostrady i inne obiekty zostaną i będą służyć pokoleniom! – zauważa Michałowski.

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

1,5 mld zł – tyle GDDKiA wypłaciła podwykonawcom

Drogi i autostrady

1,5 mld zł – tyle GDDKiA wypłaciła podwykonawcom

Roman Czubiński 21 lipca 2017

Euro 2012 największym przedsięwzięciem dla transportu lotniczego

Intermodal i logistyka

Doświadczenia sektora lotniczego z obsługi ruchu podczas Euro 2012

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

1,5 mld zł – tyle GDDKiA wypłaciła podwykonawcom

Drogi i autostrady

1,5 mld zł – tyle GDDKiA wypłaciła podwykonawcom

Roman Czubiński 21 lipca 2017

Euro 2012 największym przedsięwzięciem dla transportu lotniczego

Intermodal i logistyka

Doświadczenia sektora lotniczego z obsługi ruchu podczas Euro 2012

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5